All the right moves - One republic

Jag bara älskar One Republics nya (?) låt All the right moves!! Jag blir överlycklig när den kommer på radion! Älskar falsetten i refrängen.. Ni musikmänniskor som läser; använde jag "falsett" i rätt läge? Är det en falsett.. tonhöjningen ?:) äh vem fan bryr sig.. den är ju bra ändå!




Hittade en jävligt fin verision på piano också för er som är intresserade. För er som inte vet så är min personliga åsikt att piano är det finaste instrumentet! By far. Finns inget instrument som ensamt kan leverera och locka fram så många känslor. Jag blir nästan gråtfärdig för jag tycker det är så fint..

Väl inne på piano så är det här den finaste låten på piano:



Från filmen The Piano.

 

Nu blev det helt plötsligt väldigt djupt såhär innan läggdags.

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: maria

Falsett är INTE samma sak som en tonartshöjning:P Fast han sjunger i falsett, det är bara inte en tonartshöjning:)

2010-01-27 @ 13:44:20
URL: http://enlindbergare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0