Bra helg!

Idag öser det ner och det blåser horribelt men faktiskt är det skönt att få lov att sitta inne och titta på repriser av Top Model hela dagen utan att få dåligt samvete! Mys!

 

Idag ska jag välja kurs till Colleget! Psykologi ser det ut att bli just nu, på måndagar och torsdagar kl: 9.45-11.15 från början av feb. till maj. Ser riktigt mycket fram emot det faktiskt!


Det blev aldrig att jag åkte in och turistade i lördes och inte heller att jag gick ut och festade. Jag var helt enkelt för bakis för att orka ta mig upp i tid och dessutom orka med en 2-dagars.. Däremot åkte jag in tillsammans med Filippa för att möta upp Jennifer i stan igår (söndag). På vägen in mötte vi Moa och Rebecca och vi bestämde oss för att ta oss ut till Brooklyn till en stor, välkänd secondhand affär.
Men väl inne blev vi stoppade av en man som stod och sålde ut biljetter till The Knicks (New Yorks basketlag) som spelade på Madison Square Garden. Matchen hade redan pågått i en halvtimme så han sa att vi fick köpa dem för $30 istället för $40 som de egentligen kostar. När vi tvekade sa han istället att vi kunde få dem för $20 men till sist lyckades Filippa pruta ner dem ytterligare $5! Så för $15 gick vi på en Knicks-game och det var riktigt roligt!!

På väg till Times Square stoppade en kvinna oss som gav oss ett erbjudande att köpa en "biljett" till en frisörsalong som firar 45 år i år för $30. I denna biljett ingår det:

* Image consultation (de går igenom förslag om vad jag skulle passa i för frisyr)
* Schampoo massage
* Deep conditioning treatment
* Precision haircut
* Blowcut, style & finish
* Color consultation (de går igenom vad jag skulle passa i för hårfärg)
* Clear and color gloss
* French vitamine treatment
* 6 foils of highlights or low lights
* 15 min neck and shoulder massage
* Manicure and handmassage
* 50% off next hair cut and color

När hon såg att vi tvekade sa hon att vi fick det för $25 för hon visste att Au Pairer inte tjänade så mycket! Riktigt kap om det visar sig att det är seriöst. Om det däremot inte är det... tja, då har vi faktiskt bara slösat $25 på det!

Det blev en riktigt bra söndag och avslut på veckan!


Bilder från fredagen:

 

1.2.3.
4.5.

1. På bussen på väg till stan. 2. På sushistället. 3. Sushi. Sofia och Jennifer. 4. I limon till Juliet. 5. På Juliet.

Sushistället - riktigt bra! När vi kom in där möttes vi av en stank av fylla och fisk. Väl inne blev man en del av fyllan och fisken och hur äckligt det än må låta var det sån jävla go stämning! Hela rastaurangen var som en förfest där alla drack, sjöng och skrek!
Juliet - bra som vanligt! Go stämning. Bra musik. Perfekt förfest ställe.

Greenhouse - Inte kul. Har kommit fram till att jag inte gillar det. För trångt. För rökigt pga alla som röker där inne. Känns som att man själv har rökt när man kommer hem = inte kul!

Fler bilder från fredes finns på Facebook i albumet "U.S of A according to me".


Kommentarer
Postat av: Ida Samuelson

Fortfarande lika snygg:) Hoppas ni har det bra, saknar allt och er!

2010-01-25 @ 19:56:41
URL: http://sandraoida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0