En mindre lyckad utgång

Vi började vår helg med att kolla på Avatar! Har ni sett den? Vad tyckte ni?

Jag tyckte den var jättebra verkligen! Ingen film jag jättegärna sätter mig och kollar på igen, men det är endast för att den är så lång.

Lördagen visade sig bli en av de mindre lyckade utgångarna sedan jag kom hit.

Det var planerat att vi skulle gå till ett sushiställe i stan där man betalar $30 för hur mycket sushi, öl och saké man kan äta och dricka men tyvärr var vi ute för sent med att boka bord så där var fullsatt.. I jakten på sushi går vi till en annan sushibar som skulle vara som ett "nattklubb", alltså med bar och DJ och hela köret, samtidigt som det är en restaurang. Lät ju cool och väl där ser det fräsht ut.

Visar sig sedan att vi har lyckats pricka in den mest exlusiva sushirestaurangen i stan vilket inte är en bra kombination med 8 fattiga Au Pairer.. Sushi Samba hette stället och Sex and The City har spelats in där ett avsnitt kom vi sedan på. Därav mat som var totalt overprized. Det var långt ifrån den bästa sushin jag ätit och på en rulle (vilket var allt jag hade råd med) fick man bara 5 bitar. I vanliga fall får man 8! Dessutom var wasabin inte alls stark!
Men vi hade det trevligt ändå..


Den gula såsen man fick bredvid vad iaf supergod (och stark)!!


Camilla, Sofia och hennes pojkvän Calle


Glada miner ändå. Jag & Lotta

Efter sushin fick vi den briljanta idéen att gå till Trump Tower för att möta upp Makke och Josef.
DET SÖG! När man kom in såg det ut som en liten, jävla Hotelllobby och DJ:n hade sitt så kallade "bås" mitt ute på golvet på ett bord med en jävla vaxduk.. Trump Tower hade vi fått intrycket av att det skulle vara ett fint ställe, men ICKE!

 
Jag spenderade nog mer tid på toan med att ta foto på mig själv än att vara ute i baren.. och det var roligare. SÅ tråkigt var Trump Tower.


Turtorduvorna!

Efter Trump var det meningen att vi skulle gå till ett ställe vi aldrig varit på som heter Juliet men enligt vår jävla n*ger till promoter så såg några av oss inte tillräckligt bra ut för att han skulle vilja gå dit med oss!!!!:S:S KAN NI FATTA!? Vi kunde inte gå till ett uteställe och bli bra serverade vid vårt bord för att några av oss inte var snygga nog!!!! Välkommen till United States av fucking jävla skit America!!!!
Istället fixade vi en annan promoter på ett ställe som hette Amnesia, men tyvärr kom inte alla in i brist på legitimation så hälften stack till Nikki och hälften gick in på Amnesia, vilket var tråkigt i sig.
Väl inne märkte vi snabbt att hela stället var som en stor VIP-sektion, alltså inget dansgolv alls.. man var liksom fast vid sitt bord för var man än gick fanns det andras vip-bord = TRÅKIGT!
När vi skulle gå på toa så snubblar jag i trappan och vrickar nästan foten och mina skor går därmed sönder (inte ens mina skor, utan skor jag lånat av Anna dessutom). Klacken bröts och remmar av = ÄNNU TRÅKIGARE!
Inte blir det bättre av att musiken suger balle heller.. 

 
Jag hade roligare när jag stod och stirrade på tjejerna som gjorde konster i taket.. SÅ tråkigt var Amnesia!


På bild kan man alltid få det att se ut som att man har hur kul som helst!:)

Ok, nya tag nu! För att hitta ett riktigt superställe måste man ju faktiskt hamna på nått dåligt först..
Vi fortsätter sökandet och ser helgen som en steg i rätt riktning mot en fantastisk utång!:D haha!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0