Wonderland

Lexi har berättat för mig ett par gånger förut att när de är och hälsar på deras farmor och farfar brukar de, när det snöar, gå ut och lägga nyfallen snö på en tallrik och äta med lönnsirap!

Gång på gång har jag sagt till henne att sluta ljuga. "Din farmor skulle alldrig tillåta er att äta smuttsig snö!" Till sist har jag blivit förbannad och bett henne vara tyst och sluta hitta på sånna dumma lögner.

 

Gissa vem som fick svälja stoltheten och sticka svansen mellan bena förra veckan när farmorn och farfarn var här på besök. "Tell her nanna, tell her!" sa Lexi när vi satt och åt. Och jodå, visst äter de snö alltid. Men oroa er inte mina vänner det är nyfallen snö de äter så den är ren! "Ren", skulle jag vilja säga.. Snö  är väl för fasen inte ren och framför allt inte med alla avgaser som krettsar uppe i himlen just nu!?
Överdriver jag eller håller ni med om att detta är bland det sjukaste, äckligaste, konstigaste ni har hört!?


Kommentarer
Postat av: Mamma

I alla tider har väl barn "stoppat" i sej snö. Men att vuxna gör det - även om den är nyfallen - Hmmm. O dessutom med lönnsirap till???? Ja, jag säger då de - Dessa Amerikanare!!!!

Håller dessutom med dej om att det inte finns någon "ren" snö numera.



2010-01-26 @ 21:17:08
Postat av: Mamma

Eller är det nån slags "ritual" kanske??? Hehehe

2010-01-26 @ 21:41:07
Postat av: Rebecca

Det var ju en mysig liten tradition som de nog kommer komma ihåg när de bli äldre, men ändå...usch:/

2010-01-26 @ 22:12:33
Postat av: anna andersson

det här vet jag fler som gjorde i usa! men man vill ju inte vara fördomsfull o ifrågasätta intelligenskvoten hos våra kära amerikaner... men det är fasen inte smart! hahah

du verkar fortfarande ha det kanon i usa! kul o se!

party on!

puss o kram anna

2010-02-17 @ 00:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0