Hamptons

Det blev att jag åkte till Hamptons till helgen.

Over-all måste jag faktiskt säga att det är ganska överskattat med hela Hamptons grejen... Nu var ju vi förvisso inte på stranden där jag kan tänka mig att det är coolt/kul/crowded att vara men annars var det liksom stora, fina hus, härlig natur, tennisbanor och pooler - Precis som här i Jersey.
Kan verkligen tänka mig att det är skönt som New York bo att komma ut och "koppla av" om man nu kan kalla det det med alla fester som hålls, men för mig var det ingen skillnad.

Däremot var festerna inget jag kan gämföra med här, inte på långa vägar!
Var på en Absolut Vodka fest, dvs en fest sponsrad av Absolut vodka. När vi kommer dit och ska parkera så fanns det anställda killar som gjorde det åt en och inte behövde man gå upp till huset heller (upp för en backe på ca 100 meter). Nej då kommer det en golfbil och plockar upp och och kör oss.
Väl uppe möts vi av en BBQ-buffe som såg så tilltalande ut att jag önskar att min aptit vore 10 gånger större!
Huset var gigantiskt med en stor pool framför och runt om poolen var där massa typ tivoli-stånd som folk kunde
roa sig med.











Tyvärr tog jag inte så många fler bilder än de här... inte ens på huset vi bodde i.. ganska störigt, för det var också väldigt fint.. men men.
Efter BBQ gick vi på restaurang och sen ut och klubbade.
Dagen efter blev det bara poolhäng och tennis innan hemfärd som för övrigt tog mig ca 7 (!!) timmar pga två missade tåg..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0