Min helg

Det har ju varit Independence Day här i det stora landet. Igår firade vi det också kallade 4th of July i Hoboken med picknick och vin. Klockan 17 var vi på plats på en stor gräsplätt där vi har perfekt utsikt över hela NYC skyline och över Hudson River där raketerna skjuts upp ifrån varje år - vi trodde alltså att vi satt på första parkett, men tyvärr avfyrades de långt upp i uptown så just där vi satt stod det massor av träd ivägen. Lite synd, men för oss svenskar är ju faktiskt inte fyrverkerier lika stor deal som det är här där det bara anordnas vid speciella tillfällen och av personer med tilåtelse (vilka nu det är). Kommunen om det finns ngt som motsvarar det här antar jag..

Hur som helst, det var asmysigt. Att sitta på en filt under sommarsolen med sina nära vänner med god mat och dryck som avnjuts med musik i bakgrunden är bland det bästa jag vet. Tycker det är så fantastiskt härligt att bara umgås och känna sommarkänslan ligga på 110%!


Tyvärr är det här den enda bilden jag har därifrån för givetvis glömde jag kameran! Men det kommer komma upp massor på facebook snart har jag mina aningar om så då lägger jag ut några av de bästa här:) Lovar! Det här är förresten jag och Sean, en kille från Boston som brukar komma hit till NY och hänga med oss.

Idag tog vi oss en utflykt till Johns Beach ute på Long Island. Färdmedel: Bil - tåg - byte av tåg - byte av tåg igen - buss. 3 timmar tog det oss Jersey-bor att ta oss dit, allt för att få ta del av havet!
Slå den målmedvetenheten, ängelholmare och helsingborgare, ni som har ca 10 min till stranden hemifrån - PÅ CYKEL! Det saknar jag väldigt mycket faktiskt, havet och stränderna.. Efter 3 timmars transport och några timmars solande låg vi där, svettiga som grisar, sandiga som fastnat i solkrämen, hårbottnen, näsborrarna, ja praktiskt taget i varenda springa som finns på kroppen och med ögon som svider jävlar i det pga det übersalta vattnet så konstaterade vi att - Det här är livet!  

Bilder därifrån kommer säkert också upp. Hoppas er helg har varit lika härlig som min varit.
Stay updated!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0