American Idiot

Igår började dagen i kyrkan! Lexi hade sin "first comunion" vilket innebär att man får äta brödet i kyrkan för första gången och detta firar man ungefär som man firar konfirmationen.

Jag satt där som ett frågetecken många gånger då alla andra kunde psalmerna utantill som de läste. En gång skulle man gå ner och sätta sig på knä och be av nån anledning och en gång skulle man säga "Peace be with you" till alla som satt omkring en. Fjantigt om ni frågar mig..

När vi kom tillbaka hem men alla släcktingar som var här på besök så åt vi massa god mat. DEN delen gillade jag:)





Senare på dagen åkte jag in till stan för att möta upp Natha och Sofia för att gå på musikal på Broadway - American Idiot som är baserad på Greendays låtar. Tuss och Karolina - ni hade ÄLSKAT den!! Ni hade varit helt i extas! Den var helt fantastiskt bra och jag rekommenderar verkligen alla att se den! Jag satt helt facinerad med uppspärrade ögon hela pjäsen. Kände mig lite som Julia Roberts i Pretty Woman när Edward tar med henne på hennes första opera.
Jag blir så fruktansvärt imponerad över hur jäkla duktiga skådespelarna är. Ni alla MÅSTE uppleva en broadway show nån gång för det är verkligen en speciell upplevelse!
Till skillnad från Mamma Mia så var American idiot mycket tuffare, rockigare och ungdomligare. Den passar inte sig för barn för det är mycket svordommar, mycket budskap, sex och droger. Det är också mycket mindre dialoger och monologer i American Idiot och låtarna kommer nästan direkt efter varandra, så det blir nästan som en konsert. Jag hade gärna sett att det var mer prat mellan låtarna men den var så sjukt bra ändå!





Efteråt gick jag till en bar och mötte upp Carro och Jonna och senare gick vi till Hudson Terrace och fick en av de roligare kvällarna på länge. Vet inte riktigt varför för det var bara vi tre och lite folk från stan, det var knappt ngt folk ute och det blåste som faaaan så vi kunde inte vara ute som vi brukar, vilket oftast är roligare. Antar att inställningen var där helt enkelt!:)

 

 


Kommentarer
Postat av: Karolina

Vilken fin bild på er två :) Skit snygg klänning du har! Gud vad avundsjuk jag blir nu!! Låter skit coolt!!

2010-05-10 @ 17:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0