Dag fem-åtta: fre, lör, sön, mån

Ja ni mina vänner idag är det ju löning och en vecka har gått sedan jag satte igång mitt lilla uppdrag! Är ni spända nu på hur det har gått nu när jag dragit ut på det så och hållt mig borta?

......
........
JAG LYCKADES!!

Redovisning:
I fredags jobbade jag och efter det var det bara hem och packa väskorna för att åka till Stockholm för att hjälpa Nathalie Bloom att flytta.
Vid 16.00 tog jag mig ner till stan med bussen (med mammas månadskort) och mötte upp Natha på Evil Twins där hon gjorde en ASSNYGG tatuering av Greta Garbo på underarmen. Riktigt sugen är jag nu på att göra en fet tatuering av nåt fint motiv på revbenen...
Hur som helst.. Natha hade lånat bil av en kompis till henne så hon skulle kunna köra upp med lite flyttlådor - gratis för mig att agera flytthjälp. På vägen upp köpte jag en hamburgare för 43 SEK på McDonalds. Runt 2.30 på natten var vi framme i huvudstaden.

I lördags tog vi oss friheten att möblera om i den redan möblerade lägenheten så det blev superfint. Efter det gick vi en runda på stan och kikade lite och eftersom min födelsedag är på onsdag (nästa vecka) så bestämde sig Natha för att bjuda mig på en god middag och en flaska vin. Så på kvällen bjöd hon och hennes rumskompis in till fest och så åt vi god mat och drack vin hela kvällen.

I söndags körde jag hem runt 13.30 efter att ha käkat en rejäl frukost och tittat reprisen på Idol hemma hos Natha. Hon insisterade på att jag inte skulle hjälpa till och betala någon besin eftersom jag faktiskt gjorde henne en tjänst och körde bilen tillbaka hem till hennes kompis. Också fick jag en liten matsäck med mig så jag slapp stanna och äta på vägen och väl hemma hade mamma lagat god thaimat till mig.

Idag är det måndag och äntligen löning!!

Kvalité på veckan: 3,5/5
Utgifter: 43,00 SEK (!!!!)


Utvärdering av min vecka i "fattigdom".
För det första; som jag var inne på tidigare i ett av inläggen så är fattigdom en rejäl överdrift. Jag har haft många fördelar som gjort min vardag enklare när det gäller att spara pengar utan att behöva sitta hemma, som tex månadskort jag lånat av mamma för att kunna ta mig fram och tillbaka med kommunaltrafiken på helgerna och med bil i veckorna som mamma fulltankade i början av veckan. Men faktiskt så cyklar jag så fort det är avstånd till det. Det faktum att jag bor hemma underlättar ju också betydligt. Min mobil hade jag dessutom precis innan veckan började fyllt på med 150:-.
Trots detta tycker jag det var sjukt duktigt av mig att klara mig på 43:- på en hel vecka!
Jag ska inte sticka under stolen med att det är klart att det är roligare om du har lite pengar att röra dig med och att kunna gå och ta en fika när du vill, impulsköpa en tröja eller äta ute en kväll ger vardagen lite mer spontanitet, men - med planering så är det fakitskt inte svårt att hålla i pengarna. Oftast är det mat och kläder som pengarna går till och planerar du bara att äta hemma så har du halva inne bara där. Att inte kunna köpa kläder suger däremot totalt då allt snyggt dessutom verkar poppa upp just då du är som fattigast och det bara är att motstå frestelsen hur mycket du än vill ha, vill ha, vill ha...
Det jag lärt mig är att jag ska försöka dra in på matkostnaderna för det är faktiskt där det mesta går och det är faktiskt att inte svårt - bara liite tråkigare.. och det kan det väl vara värt, eller?

Idag gick jag och köpte en tröja för att fira en veckas extrema sparande. Men faktiskt på rea..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0