En vecka i fattigdom

Kanske inte riktigt.. Fattigdom är väl till att ta i lite, jag har ändå tak över huvudet, mat på bordet och en bil jag kan ta mig runt i som min käre mor försörjer mig med, men efter att ha kommit hem från USA för 2 månader sedan var mitt konto i princip nollställt.
Efter att ha sålt min bil för att över huvud taget kunna leva skapligt så har jag nu även lyckats göra slut på dom pengarna och både sparkontot och lönekontot står för tillfället på 00.74 SEK respektive 00.38 SEK.
Med en månads innestående lön kommer jag få leva fattigt på mina 50 kronor som ligger i plånboken fram till nästa måndag - en vecka! Kanske är det nyttigt, för jag bör ta mig en rejäl koll över mina vanor och inte slösa som jag gjort hittills... åtminstonde är det vad mamma säger..

Till saken:
Nu har jag utmanat mig själv för att se hur livet kommer se ut utan pengar. Kan man dra in på sina dyra vanor och ha lika kul ändå - gratis? Eller är det helt enkelt dyrt att leva?
Det ska jag ta reda på! Klarar jag mig på mina 50 kronor eller måste jag be mamma om hjälp?
Till skillnad från att vara fattig på riktigt så har jag ju faktiskt fördelar: inga fasta utgifter (för denna veckan iaf), en fulltankad bil att ta mig runt på, mat serverad och som sagt en fet lön på ingång...
Men, det är bra mycket fattigare än vad jag är van vid och det ska bli kul att se hur det går! Nja.. det ska bli intressant att se hur det går..!

Följ mig hur det går. Varje dag uppdaterar jag vad jag har haft för mig och mina eventuella utgifter. Wish me luck - I'll need it!


Min spargris svälter..


Kommentarer
Postat av: maria

Jag ska vara ditt största fan i denna undersökning:D

2010-10-17 @ 18:55:31
URL: http://enlindbergare.blogg.se/
Postat av: Mamma

Visst har jag påpekat att du bör ta en koll över dina vanor o inköp, men märk väl ... jag har aldrig använt ordet SLÖSA.. :=)

O 50 kr MÅSTE räcka,, för de e nästan lika tomt i min plånbok. :=)

O bilen e ju som sagt fulltankad, precis som mitt busskort :=)

<3 :=) :=) :=) :=) <3

2010-10-18 @ 22:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0