Konstigt nog gillar jag duvor mer nu...

Igår när jag var på hem hem, cyklandes, hände något helt galet! Jag hade saktat ner ganska mycket för att passera några gående mammor med sina barn när jag plötsligt ser en stor duva i ögonvrån som flyger rakt in i framhjulet på min cykel! Jag blev helt chockad, har aldrig varit med om något liknade och det lät ganska högt av en blandning från fågel, fjädrar och vajrar - alltså precis som det ska låta när man korsar en cykel med en duva antar jag..
Hur som helst; efter krashen låg duvan och sprattlade på trottoaren i en förvriden position och jag fick så ont i hjärtat för denna klantiga varelse. Vad fan ska jag göra, tänkte jag och försökte med hjälp av foten (man ska ju inte ta i fåglar har jag fått lära mig..?) vända rätt på stackarn. Då ruskade han till sig precis som en katt ruskar av sig regnet och gick (tror inte han var kapabel att flyga riktigt än) över till gräsängen som låg på andra sidan trottoaren.

Jag hoppas att duvan mår bra idag...

Kommentarer
Postat av: GLAM-girl

hahahahahahahahaahahah stackars stackars lilla duva. Så kan de gå när man inte tittar på vägen när man kör/flyger.

2011-06-16 @ 15:50:10
Postat av: Malin

Men åh stackars duva. Och vilken skum händelse.

2011-07-12 @ 10:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0